عایق کاری لوله آب

عایق کاری لوله آب

با توجه به اهمیت صرفه‌ جویی در مصرف انرژی‌ ها و به‌ خصوص آب اطلاعاتی در مورد نحوه عایق‌ کاری لوله‌ آب ضروری است. عایق‌کاری لوله‌های آب از اقدامات اساسی در زمان لوله‌کشی ساختمان است که از اتلاف انرژی و سوخت مصرفی جلوگیری می‌کند و مانع یخ‌زدگی لوله‌های آب در روزهای سرد زمستان می‌شود.

عایق کاری لوله آب

عایق وسیله‌ای است که برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و مصرف بهینه آن در سیستم لوله‌کشی ساختمان استفاده می‌شود. استفاده از عایق متناسب به‌خصوص در سیستم انتقال آب سردوگرم نیازمند شناخت و دقت بیشتری است، زیرا بی‌دقتی در انتخاب عایق ممکن است مشکلات اساسی برای ساختمان به وجود آورد. عایق‌کاری لوله‌های آب، مخزن و دیگ‌های حرارتی در قسمت تأسیسات بسیار مهم و حیاتی است. عایق‌ کاری لوله‌های آب باعث می‌شود که گرما در قسمت‌های مختلف تأسیسات حفظ شده و هدر نرود.

عایق‌ کاری لوله‌ آب چه مزایایی دارد؟

  • از انجماد لوله‌ ها جلوگیری می‌کند، به‌خصوص زمانی که لوله‌ کشی ساختمان در فضای باز یا مکان نامناسب قرار گرفته باشد، عایق‌ کاری لوله‌های آب از آسیب‌های احتمالی ناشی انجماد لوله‌ها جلوگیری می‌کند.
  • باعث ذخیره انرژی می‌شود. البته ضخامت انواع عایق‌ها متفاوت است و لوله‌هایی که با دماهای بالا کار می‌کنند، اتلاف گرمای بیشتری را دارند و به همین دلیل عایق‌های ضخیم‌تری را لازم دارند.
  • سروصدا از طریق عایق لوله‌ها قابل ‌کنترل است: از آنجایی که لوله‌ها به‌عنوان مجرایی برای انتقال موادی هستند که تولید صدا می‌کنند از این رو عایق‌ کاری لوله‌های آب، نویزها را کنترل می‌کند.
  • کنترل درجه حرارت لوله‌ها در جاهایی که با حرارت بسیار زیاد و یا کم‌ کار می‌کند، به این دلیل که دمای سطح عایق با دمای سطح لوله متفاوت است. درجه حرارت سطح عایق کمتر است و از آسیب به لوله‌ها جلوگیری می‌کند.
  • در جاهایی که رطوبت زیاد است تراکم میان را کنترل می کند: وقتی رطوبت در لوله افزایش پیدا کند باعث خوردگی لوله می‌شود و استفاده از عایق بندی از ایجاد رطوبت پیشگیری می کند و آسیب به لوله کشی ساختمان را به حداقل می رساند.

    استعلام قیمت روز و شرایط پرداخت ویژه شما

    لطفا جهت دریافت تخفیف ویژه انواع محصولات با پایپینو در تماس باشید و متناسب بودجه خود، شرایط پرداخت و تخفیف دریافت کنید!

انواع عایق های لوله آب

انواع عایق های لوله‌های آب و کانال ها و تاسیسات ساختمانی در مدل‌های زیر به بازار ارائه می شود.

عایق رطوبتی

از این نوع عایق کاری لوله‌های آب برای جلوگیری از نفوذ رطوبت در بین جداره‌ها استفاده می‌شود. اغلب این عایق‌ها از مواد قیراندود شده مانند کاغذ و گونی و مواد پلاستیکی هستند.

عایق حرارتی

همان گونه که از نام آن استنباط می‌شود، از اتلاف گرما در لوله‌ها جلوگیری می‌کند. جنس این عایق‌ها به این صورت است که در برابر گرما مقاوم هستند. بیشترین کاربرد را در این نوع، عایق‌های حرارتی هدایتی دارند که با جنس‌هایی از پشم شیشه، پشم معدنی، پشم سنگ و یا عایق قالبی در بازار موجود می باشند.

عایق تشعشعی

این نوع از عایق کاری لوله‌های آب از جذب اشعه جلوگیری کرده و اشعه‌ها را منعکس می‌کند. از جنس‌های پشم شیشه، پشم سنگ و پشم معدنی که دارای روکش آلومینیومی هستند، در بازار موجود می باشد.

مطالب پیشنهادی:

عایق پتویی

تفاوت این مدل از عایق‌ها با سایر انواع در ضخامت آن است. به طوری که با ضخامت تا 10 سانتی متر و با عرض‌های متفاوت و قابل سفارش در جنس های پشم شیشه، پشم سنگ، پشم چوب، پشم سرباره و پشم حیوانات موجود بوده و برای عایق کاری لوله‌های آب و مخازن استفاده می‌شود.

عایق قطعه‌ای

از نظر کارکرد مشابه عایق‌های پتویی هستند و تفاوت آنها در طول و ابعاد این مدل است. نصب این عایق راحت‌تر است و محل قرارگرفتن آن در بین دیوارها و پشت مصالح است و بعضی از آنها پوشش کاغذی دارند.

عایق‌ کاری لوله‌ آب گرم درجه حرارت را تا 2 الی 4 درجه حفظ کرده و از اتلاف گرما جلوگیری می‌کند و با عایق‌کاری حرارتی لوله‌های آب گرم دیگر نیازی به باز نگه‌ داشتن شیر برای گرم ‌شدن آب خروجی نیست و این کار باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود. عایق ‌کاری شاید در ابتدا هزینه‌های زیادی را در برداشته باشد، اما با صرفه‌جویی که در مصرف انرژی شده و هزینه‌های احتمالی جبران می‌شود.

عایق الاستومری لوله‌ای

این نوع عایق در دو مدل رولی و لوله‌ای در بازار موجود است و از انواع حرارتی و برودتی است و مانع یخ‌زدگی در لوله‌های آب می‌شود. این نوع عایق‌ها در سیستم‌های گرمایشی مانع از کاهش دما و گرما می‌شوند. عایق‌های لوله‌ای الاستومری از زنگ زدن لوله‌های فلزی در شرایط جوی جلوگیری کرده و موجب صرفه‌جویی انرژی در سیستم‌های سرمایشی، گرمایشی و تهویه می‌گردد.
در انتها پیشنهاد می کینم برای عایق‌ کاری لوله‌های آب ابتدا با متخصصان خبره در این زمینه مشورت نموده و عایقی که برای ساختمان و محل کار شما مناسب است را انتخاب و اجرا نمایید.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*

برای دریافت شرایط پرداخت ویژه انواع لوله و تیوب با ما در تماس باشید.